Tender maincontracting Schiphol
Met het uitbrengen van de Tender Maincontracting Schiphol wil Schiphol Europe’s Preferred Airport zijn en blijven. De luchthaven oogst waardering met zijn kwaliteit, capaciteit en zijn uitgebreide netwerk van bestemmingen. Terminals worden vernieuwd zoals Vertrek 1. Een nieuwe, 5.000 vierkante meter grote tussenvloer met 21 moderne securitylanes, nieuwe roltrappen en liften en vooral meer ruimte voor reizigers en beveiliging. De verbouwde en gemoderniseerde Vertrekhal 1 is klaar voor de toekomst. Ook voor het assetmanagement wordt steeds naar de beste manier gezocht.
Deze ambitie omvat daarmee ook optimaal beheer van de assets van Schiphol, zodat de gebruikers (onder meer luchtvaartmaatschappijen, passagiers en winkeliers) de luchthaven waarderen en tevreden zijn over de (staat van de) assets. Om haar ambitie te verwezenlijken, in een veranderende wereld en in de dynamiek van Amsterdam Airport Schiphol, heeft Schiphol een visie ontwikkeld op de wijze waarop haar Assetmanagement plaatsvindt. Deze visie is de basis onder de onderhoudscontracten die Schiphol middels een Best Value aanbesteding op de markt heeft gebracht. Belangrijke doelstellingen waar de inschrijvende partijen invulling aan moeten geven zijn: zero waste en klimaatneutraal, een data driven en innoverende Schiphol keten, strategische partnerschappen met relationele contracten en optimaal assetmanagement.
Onze bijdrage
Connected Worlds heeft de combinatie Visser & Smit Bouw Schiphol – ENGIE geholpen bij de totstandkoming van de inschrijving voor de Tender Maincontracting Schiphol. In het bijzonder is gewerkt op het prestatiedossier en het risicodossier met de bijbehorende verifieerbare prestatie informatie.
Maarten Fleerakkers is onze specialist op het gebied van aanbestedingen. Vaak werken we bij het opstellen van tender samen met de specialisten van To Interface.